Monday, August 31, 2009

i LOVE mondays - i LOVE Ramadhan : Pen thoughts of Nadh and Mama Ann

In the name of Almighty, Most Gracious, Most Merciful

Ramadhan......

The month of Al Quran, the month of self reflections, the month where one seeks bountiful forgiveness from Him for His Love and His Grace. Its also the month for i LOVE Ramadhan for the Vogue U blog.

Mama Ann gave a very great idea for i LOVE Ramadhan (thank u Mama, this is just awesome!) - to share our reflections and what Ramadhan means to us. And we even extended this to our friends from neighbouring countries. So for the next weeks of Ramadhan in i LOVE Ramadhan, join us as we look at what our Vogue U girls and friends feel about Ramadhan.

~~~~~~~~~~~~~

This week, Nadh and Mama Ann came in with their pen thoughts.......

From the heart of Naddy:
Salam sejahtera semua. Nama saya Nad. Orang panggil saya pun Nad. Saya puasa hari ni. Saje bagitau walaupun ayat tak perlu.

Hari ini, saya ada homework. Cikgu Pearl suruh saya karang ayat tidak lebih dari 200 perkataan setiap soalan. Saya akan cuba. Terlajak perahu, boleh gostan, terlajak kata, pandai2 kau lah setan. Ewah. [Cikgu kata, kalau reka pantun dapat markah lebih. *ahem ahem*]

Baiklah, saya mulakan.

What Ramadhan means to me....
Ramadan bagi saya adalah bulan yang penuh makanan barakah. Bagi saya, setiap kali Ramadan, saya diberi peluang untuk bermuhasabah diri dan lebih memberi penumpuan untuk mengurangkan dosa walaupun bertambahnya makin lebih dari berkurangan. Saya cuba juga dan alhamdulillah. Saya cuma berharap, setiap kali Ramadan, saya dapat bertemu dengan Ramadan yang akan datang.

What i look forward in Ramadhan...
Makanan. Seperti ayam percik, air kathirah, ayam golek-golek, astarghfirullah. Sungguh lah si nad ni. Maafkan saya cikgu. Excited tadi dapat pegi bazar ramadan di JB walaupun saya tertipu air kathirah yang rupa aja ada tapi rasa langsung takda. Sedih ai tau.

Perkara yang saya kira macam look forward ni mungkin it's the 'thrill' dapat jalan ke bazar2 Ramadan kot tengok2 makanan. Wah boleh like that?

Sebenarnya, bulan ni sajalah meja makan dirumah saya ni berfunction dimana saya sekeluarga akan berbuka puasa together-gether. Itu yang saya look forward sangat. The feeling of togetherness. Bulan-bulan lain, meja makan tu diletak nota, 'For Display Only.' Ngeh ngeh ngeh...

Saya juga look forward nak nyanyi lagu-lagu raya. Setahun sekali tuh...

The things i like in Ramadhan.......
Makanan juga! Erk. Ampunkan saya Cikgu! Ada beberapa perkara saya suka tentang Ramadan. Salah satunya ialah program-program yang disediakan khas untuk bulan ini. Extra ceramah, extra syarahan, extra Jejak Rasul, drama-drama yang memberi pengajaran, terutamanya bila disentuh bab-bab bulan puasa. Juga, program masakan seperti Ketuk-ketuk? Ramadan. Eceh ceh ceh. Tapi, itu tak penting. Yang penting dan!

Most importantly, I like how we are given a chance to replenish our souls....and oh let me share you from the table of Nad... Finger lickin the very sedap!!!!

You all buka puasa apa hari ni?


From the heart of Mama Ann:
For me, of course most of us will feel the need for spiritual cleansing & re-focus one's self on the worship of Allah. But other than that, Ramadhan is when, my tastebuds & take on food will go slightly haywire!

Somehow during the fasting month, I cant eat fish! Even my favorite asam pedas ikan pari pun I tak boleh makan, my stomach automatically reject any kind of fish during the fasting month. Well, except for otah fish - ah this one I can! Don’t know why, alahai... ikan ikan!

Now, anyone has similar stomach issue like me?

~~~~~~~~~~~~~~

Yes, no doubt we cannot deny that its during Ramadhan that all the many delicacies will surface and its like a show of food parade. And whilst we enjoy our iftar feast, do remember to share with those who has none...

Till we meet again next week, where we have our special Vogue friend with another pen thoughts of Ramadhan just next to this little red dot.

Fi hifzillah



3 comments:

Shopaholic Mama said...

I knew it Nadh would come up with such 'delicious' reflections! How is yr 'ladang kebun' now? Ada hasil?

Moralle said...

nad nad, makannnnnnnnnnn jer kau ek, but truly awesome jugak yr pen thoughts ni :)

Mak Pah Vogue said...

oooo nad... itu ayam mcm nando's chicken jer... dia punyer extra hot rasa mak pah pun tak se hot cili padi kita kan kan kan....

agreed with shopper mama, Ramadhan is the month for spiritual cleansing. n so kesian with your stomach issue... so automatically no fish during Ramadhan.