Friday, January 1, 2010

SIFATNYE SEORANG WANITA - CINTA RECIPE WITH MAMA MORALLE

Ilmu yang harus dimiliki oleh lelaki terhadap wanita…supaya kalian saling memahami dan mencintai...

Sifatnya seorang wanita…

1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang2 ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.

8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.

10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.

** “Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah.

WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.

Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”

"HAPPY NEW YEAR TO ALL VOGUERSSSSSSS.............."

P/S : To all wanita, sila print n get yr guys to read this, hehe...

7 comments:

rasp said...

recipe kali nie sangat sesuai for the men's hehehehe
thx for sharing it sis..
hepi new year to the voguers too...
wishing you a wonderful, prosperous and bless new year!

PearL said...

this is nice Mama....Print and letak kat Fridge ye...hehehe

P

++reenkisa++ said...

hye,what a nice recipe..love it!mind if i copy it?need ur permission first..hee~

Mak Pah Vogue said...

mmg suatu resipi yg sgt elok terutama buat kaum Adam. T/kasih dear, kerana berkongsi dan selamat tahun baru juga. Semoga hari2 yg bakal dilalui menjadi cerah... InsyaAllah... Ameen.

Shopaholic Mama said...

Must print and laminate kak, lepas tu letak atas bantal suruh baca mcm recite doa gitu, sebelum tidur... hahahaha

Moralle said...

rasp, yup u r rigth, its so for them, hehe...


pearl, bisa-bisa aja sih...

reenkisa, no problem sis, u can copy it....

Moralle said...

kah pah, betul tu kak, kaum Adam harus menyedari ini jugak kan, hehe..

SM, haha bagus jugak idea u kan :)